Monday 1 April 2013

KOMPLOT GANGGU PRU13



Menjelang PRU13 menghampiri hari nya. Semua pihak sibok mengemaskini strategi untuk menang di dalam pilihanraya. Kerajaan BN  `tidak tidor malam’ untuk memakmurkan Negara. Antara nya GTP dan ETP. Produk produk 1Malaysia diperkenalkan setiap masa. Para `think thank’ BN dan setiap jabatan senantiasa duduk bincang `brainstorming’ dan memperkenalkan produk yang memenafaatkan rakyat jelata. Perkhidmatan perkhidmatan sedia ada yang kurang baik dan terlalu bureaucratic, di kemaskini dan di tambahbaik. Passport antarabangsa boleh diperolehi di dalam masa 1 jam pada bayaran RM150. Sebelum ini 1 hari atau 1 minggu pada harga RM300.

Antara strategi yang dirangka oleh kedua dua pihak ialah kerusi pertandingan. BN memperkenalkan wakil rakyat tempatan untuk mewakili rakyat setempat manakala PKR-DAP-PAS mencuba personaliti terkenal di kerusi tertentu.
Lim Kit Siang dicadang bertanding di Parlimen Gelang Patah, Chua Jui Meng di Parlimen Segamat, Husam Musa di Parlimen Putrajaya, Anwar Ibrahim di Ipoh Barat dan ramai lagi.
Lim Guan Eng dan Pengerusi BN Pulau Pinang, Teng Chang Yeow cabar mencabar supaya bertanding sesama sendiri. Guan Eng cabar Teng bertanding di Padang Kota. Melihat kelibat Lim Guan Eng di TV3, penulis rasa ada benarnya beliau seorang yang angkuh dan menganggap dirinya TOKONG. Ya Allah, jauhi manusia Cina ini di Malaysia tercinta.

Dalam kita sibok dengan tugasan kita, puak PKR-DAP-PAS dan khasnya Anwar Ibrahim sibok merangka untuk menghura harakan PRU13 ini. Ada blog mengariskan 10 kemungkinan dan ada juga meramalkan 13 kemungkinan yang mereka jangka lakukan. Antaranya eksploitasi dakwat. Blog unspinners semalam mendakwa parti pembangkang bakal mengeksploitasi penggunaan dakwat kekal sebagai satu taktik bagi mencetuskan hura hara seminggu menjelang PRU13.

The Unspinners terus meramalkan bahawa puak pembangkang akan berselindung dengan nama NGO, memasuki taman perumahan, menemui kaum wanita untuk `mengajar’ tentang kaedah mencalit dakwat di jari. Dakwat itu kekal untuk 7 hari. Menjelang hari mengundi,kaum wanita ini tidak dibenarkan mengundi. Apabila dibenarkan, akan berlaku bantahan dan rusuhan.

Lihat lah betapa lici dan kotornya permainan mereka. Inikah sifat pemimpin dan kerajaan yang sesuai untuk anak, isteri dan rakyat Malaysia.
Kepada rakyat jelata, jika kita didatangi oleh mereka mereka ini, buatlah panggilan telefon ke Balai Polis berdekatan atau 999 segera.

RTM dan TV3 kena sebarkan nasihat ini kepada orang ramai supaya gejala ini tidak berlaku di Malaysia.

No comments:

Post a Comment