Monday 13 May 2013

BERI PELUANG UMNO TERAJUI BN PULAU PINANG.


Penulis pernah mencadangkan melalui penulisan pada 25.08.2012 yang lalu supaya UMNO diberi peluang menerajui Pulau Pinang menghadapi PRU13. Sebab utamanya ialah GERAKAN dan MCA masih lagi `lemah' dan kurang popular di kalangan pengundi Cina dan Melayu Pulau Pinang pada masa kini. Keduanya kerana UMNO dapat memenangi kerusi kerusi yang UMNO tandangi. Pada masa artikel ini ditulis, kemarahan orang Melayu sedang memuncak kerana tindak tanduk Kerajaan DAP Pulau Pinang yang menindas kaum Melayu samada rakyat atau peniaga Melayu atau India muslim. 

Hari ini Ahli Parlimen Kepala Batas memajukan cadangan yang sama untuk pertimbangan DS Najib dan BN keseluruhannya.

Dibawah adalah coretan penulisan saya mengenai kemungkinan UMNO menerajui Pulau Pinang.

sekadar pandangan.....
seperti yang dijanjikan, Penulis perincikan strategi BN menawan Pulau Pinang.

Perdana Menteri Dato Sri Najib mesti mempertimbangkan strategi `pengiliran jawatan Ketua Menteri di Pulau Pinang’ sebagai satu strategi menawan semula Pulau Pinang daripada DAP.
Jikalau di Sabah, pengiliran adalah setiap 2 tahun (kalau tidak silap) untuk satu kaum sebelum dimansuhkan oleh Tun Abdullah semasa  Dato Seri Musa Aman menjadi KM. Untuk PRU13 ini, Pulau Pinang sepatutnya diterajui oleh UMNO sehingga BN menguasai Pulau Pinang dan berkedudukan stabil. Dicadangkan pengiliran adalah 1 penggal satu kaum (UMNO berbanding dengan GERAKAN/MCA).  Apabila PM sudah menyakinkan GERAKAN / MCA mengenai strategi pengiliran ini dan dipersetujui, ia perlu diumumkan segera. Rakyat Melayu Pulau Pinang mesti diberitahu dengan seluas luas dan sederas derasnya. Ringkasnya UMNO/BN mesti menawan hati orang Melayu samada penyokong atau penentang UMNO/BN, tua atau muda, kerja kerajaan atau swasta mahupun lelaki atau perempuan.

Kenapa UMNO/BN berbuat demikian? Kerana ,mengikut statistik, kaum Cina berTUHAN (TOKONG)kan Lim Guan Eng dan DAP masih berpaut teguh dengan Tuhan mereka dan tidak salah diandaikan mereka akan tetap mengundi DAP dan Pakatan Rakyat semasa pilihanraya. Sebaliknya, UMNO/BN mesti menawan hati orang Melayu / rakyat Pulau Pinang.  

Penulis sentiasa `tabik’ dengan pendirian Datuk Chua Soi Lek dan MCA di dalam hal keanggotaan MCA di dalam Kabinet ekoran kekalahan calon MCA di dalam PRU12 yang lalu. Beliau tidak meminta jawatan kabinet utuk MCA kerana  rakyat Cina menolak MCA. Hari ini, Sabtu di The Star, beliau sekali lagi mengatakan MCA tidak akan `demand’ kerusi. Jika dirasakan MCA tidak boleh menang di kawsan berkenaan, MCA bersetuju bertukar tempat atau memberi laluan kepada GERAKAN untuk bertanding. Seperkara lagi, beliau memberikan sepenuh kepercayaan kepada DS Najib untuk membuat keputusan. Ini lah semangat yang Penulis impikan di Pulau Pinang. GERAKAN mesti beri laluan kepada UMNO terajui Pulau Pinang.

Kita semua juga sedia maklum bahawa keadaan penerimaan rakyat kaum Cina terhadap GERAKAN,MCA,PPP dan parti komponen lain dalam BN, pada masa ini masih lemah dan berlakunya pukulan politik tsunami 2008 yang lalu. Malahan majoriti kaum Cina Pulau Pinang (pengundi Cina merangkumi 50 peratus jumlah pengundi Pulau Pinang) menyokong DAP dan Pakatan Rakyat. Sehubungan dengan itu, jika GERAKAN diberikan mandat menerajui Pulau Pinang, ia bukan satu strategi yang sesuai buat waktu ini.

GERAKAN / MCA mesti memberi laluan (percaya kepada kebijaksanaan PM) kepada UMNO untuk jawatan KM. Di dalam kes Pulau Pinang, GERAKAN adalah parti dominan di dalam BN dan mewakili kaum Cina berbanding dengan MCA.

Penetapan jawatan KM untuk orang Melayu memungkinkan penyokong BN khasnya UMNO, sebilangan ahli PKR dan PAS Melayu dan rakyat Melayu Pulau Pinang khasnya  akan mengundi UMNO/BN. Kaum Melayu mesti dijanjikan prospek baru orang Melayu akan menjadi KM Pulau Pinang yang pertama. Ia akan memotivasikan ahli UMNO Pulau Pinang yang tidak pernah mengundi dahulu, keluar beramai ramai untuk mengundi BN di PRU13.

Penulis anggap percaturan ini perlu dikemaskini untuk mengurangkan `political backflash’ kaum Cina (samada penyokong ataupun bukan penyokong Kerajaan BN) terhadap  BN. Penerangan yang jelas kepada ahli GERAKAN / MCA dan kaum Cina perlu dijalankan supaya ia difahami sebagai tindakan atau strategi politik bukannya perkauman.

Rakyat Melayu Pulau Pinang akan menghargai usaha Kerajaan BN kerana terlalu banyak `musibah’ akibat daripada tindakan Kerajaan Negeri DAP Pulau Pinang’ terhadap orang Melayu. Lim Guan Eng memulakan pentadbiran Pulau Pinang selepas dilantik KM dengan:-

1.      memansuhkan DEB yang sekian lama menjadi polisi dan panduan di dalam pentadbiran Kerajaan Pusat. Tentu sekali orang Melayu tidak gembira apabila hak hak mereka dihapuskan.
2.      penggunaan terkawal Bahasa Malaysia di papan papan tanda dan tanda jalan.
3.      merobohkan gerai gerai peniaga Melayu di Batu Feringgi. Gerai tersebut telah terbina sejak 15 tahun. Peniaga tidak diberikan gerai baru (andaikata gerai tersebut terlalu usang) atau lokasi baru.
4.      DAP menindas peniaga Melayu Pulau Pinang. Menurut Dewan Perniagaan Melayu PP, Rizal Faris Mohideeen Abdul Kader berkata statistik darpada Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) pada tahun lalu (2009) rampasan jualan penjaja tanpa lesen melibatkan 152 gerai milik peniaga Melayu, Cina 84 Gerai dan India 17 gerai. Manakala pada tahun 2008 tindakan sama mengikut kaum, 132 Melayu, 110 Cina dan 17 India.
5.      Pertama kali dalam sejarah kerajaan negeri Pulau Pinang membatalkan Majlis Perhimpunan Maulidur Rasul.
6.      menghapuskan satu demi satu perkampungan tradisional Melayu di Pulau Pinang atas alasan pembangunan. Kg Uban sebagai contohnya. Banyak lagi.
7.      tanah adalah di bawah kuasa exco Melayu, kini di urus oeh Lim Guan Eng. Tidak cukup tanah dirampas DAP, portfolio perumahan juga menerima nasib yang sama. Kini semakin tipislah peluang orang-orang Melayu memiliki rumah kos rendah dan sederhana kerana perumahan sudah menjadi milik mereka. Perumahan kos rendah bukan `priority’ Lim Guan Eng di Pulau Pinang.
8.      YDP MPPP yang selama ini menjadi milik pegawai tinggi kerajaan berbangsa Meyau berpindah tangan kepada bangsa Cina di bawah kepimpinan kerajaan DAP
9.      Baru baru ini dalam bulan Ramadhan, peniaga Bazar Ramadhan di Jalan Penang yang telah berniaga puluhan tahun di kaki lima penjalan kaki dinafikan hak mereka untuk berniaga atas alasan mengganggu lalu lintas dan menyebabkan kesesakan jalanraya. Sedangkan pada masa yang sama umum mengetahui kebanyakan jalan-jalan raya di Georgetown sesak angkara peniaga-peniaga makan milik orang Cina.
10.  Tapak perkuburan yang diwakafkan,tiba tiba di ambil alih dan pampasan dikeluarkan,adakah tindakan ini dibuat tanpa pengetahuan Majlis Agama Islam PP?Bagaimana waris boleh mendapat pampasan keatas tanah yang sudah diwakafkan? Adakah dengan mengambil tapak perkuburan ini,tiba tiba dihalalkan untuk dijual beli?Jika benar sekali pun diambil alih mengapa tidak dibayar kepada Majlis Agama Islam PP.? 
11.   Masjid Sungai Rambai dilarang melaungkan takbir raya melebihi pukul 12malam.Sudah menjadi tradisi apabila ketibaan Syawal pada malam hari raya kita bertakbirBukankah semasa perayaan chap goh meh, mercun di bakar hingga 3-4 pagi tanpa henti.Boleh pulak?

Diberitakan ada usaha usaha oleh kerajaan Negeri sedang membuang ramai pekerja (kakitangan awam) Melayu dalam pentadbirannya selaras denagn aspirasi DAP (ucapan Tony Pua) yang Pakatan Rakyat berhasrat  mengurangkan 30 peratus kakitangan awam.
Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Omar Osman yang kesal dengan perkembangan terbaru tersebut menasihatkan kakitangan awam agar bijak membuat pilihan pada pilihan raya umum akan datang bagi memastikan nasib mereka terbela.
Masa ini tepat sekali untuk UMNO / BN menyerang dan menawan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang. Penulis mengelarkan Pulau Pinang sebagai (1) Pusat Menolak Hukum Hudud and Anti Islam, (2) Pusat Maksiat yang mengagungkan Lesbian, Bisexual, Gay and Transgender (LBGT) di Malaysia, Pelaku Liwat dan Gila Sex Lucah dan (3) Pusat Penindasan kaum Melayu dan India termasuk peniaga Melayu, pemikiran berkiblatkan PAP Singapura dan pemansuh (eraser) DEB, (4) Kaki Penyaman untuk menyekat kebebasan bersuara.

Ada tiga personaliti yang mewarnai pusat pusat di atas iaitu Karpal Singh di Parlimen Bukit Gelugor, Brother Anwar bin Ibrahim di Parlimen Permatang Pauh dan Lim Guan Eng di Parlimen Bagan dan DUN Air Putih. Inilah kebesaran Allah yang mengkumpulkan `golongan’ begini di dalam satu kapal. Terpulang kepada umat Islam Pulau Pinang dan Malaysia melihat dan mentafsirnya. Bukan suruh menampar tetapi katakan TAK NAK dan JANGAN UNDI DAP,PKR dan PAS sahaja.

Rakyat Melayu Pulau Pinang hendak diberitahu segala tindakan tindakan oleh personaliti di atas terhadap orang Melayu Islam Pulau Pinang dan Malaysia. Karpal Singh, contohnya memusuhi orang Melayu Islam yang hendakkan Hudud. Jika UMNO / BN pandai mengatur strategi menawan hati rakyat Melayu Pulau Pinang, Pakatan Rakyat akan tumpus di Pulau Pinang. Parlimen Bukit Gelugor. Karpal Singh tidak membenarkan hukum hudud diperbincangkan dan dilaksanakan langsung. Tidak ada kompromi. Karpal Singh berhadap dengan raykat Islam di Malaysia dan khasnya sebilangan besar ahli dan penyokong PAS termasuk Ustaz Nasharuddin Mat Isa.  Strategi UMNO / BN mesti mengambil kesempatan untuk mendapatkan sokongan orang Melayu khasnya ahi dan penyokong PAS untuk menghukum DAP. Jika Karpal Singh kalah di Parlimen Bukit Gelugor, ia akan memberikan kemenangan moral kepada dunia Islam.
Brother Anwar bin Ibrahim, nama yang berkait rapat dengan pengkhainat Melayu dan Islam. Beliau mengusulkan purulisma atau kesamaan ugama di luar negara tetapi apabila dikritik hebat di Malaysia, beliau menafikan. Begitu juga dengan sokongan dan ikrar untuk menjaga keselamatan Israel dan persahabatan serta bersama dengan pertubuhan Yahudi. Beliau tidak serik dengan perbuatan liwat dengan Azizan, melakukan lagi dengan Saiful. Biarlah orang kampong seperti penulis yakin perbuatan liwat itu berlaku manakala orang pandai pandai di luar sana kata Brother Anwar tidak terlibat. Tidak apa apa kerana Allah Maha Kaya. Arwah bapak dan guru penulis pernah berpesan orang Islam yang terlibat dengan aktiviti homosekual dan LBGT tidak diakui umat Rasulullah. Jadi penulis sarankan orang Melayu beragama Islam menjauhi golongan orang yang terlibat di dalam LGBT.  
Beliau dan Pakatan Rakyat bermatian mempertahankan bahawa Kalimah Allah boleh digunapakai oleh agama Kristian dan lain lain. Aduh sungguh membahayakan orang melayu Islam. Terbaru kes SD Balasubramaniam dan Raja Petra berkaitan fitnah keatas PM dan isteriyang dikatakan  terlibat di dalam pembunuhan Altantuya. MasyALLAH. Sungguh besar dosa memfitnah orang lain. Ini kah ciri ciri peminpin yang kita hendak pilih?
Lim Guan Eng, digelar Khalifah Omar, seorang yang manis mulutnya tetapi sebenarnya seorang rasis penuh dengan tipu daya ala sosialis dan komunis. Beliau peminat Chin Peng dan sokong Chin Peng dibenarkan pulang. Orang Melayu Pulau Pinang sudah sedar kesilapan yang lalu kerana memilih TUHAN yang sebenar anti Melayu atas landasan pembangunan. Orang Melayu ditindas, perniagaan mereka di rosakkan dan  di halang (perniagaan sekecil gerai perniagaan hinggalah penswastaan pelabuhan Pulau Pinang). Tanah Melayu dan perkampongan Melayu dihapuskan secara halus. Tanah Maggis dijual kepada hospital swasta. Janji pembangunan Kg Buah Pala dimungkiri dan minta Kerajaan Pusat menguruskan. Pelbagai masalah yang ditujukan kepada orang Melayu seperti dibahaskan di atas oleh orang pemimpin rasis dari Melaka ini.
BN boleh menawan Pulau Pinang jika polisi diumum dan dilaksanakan, bantuan kewangan kepada pendidikan Melayu, Cina dan India dihulurkan, program turun padang diPulau Pinang khasnya kubu kuat DAP.PKR dan PAS digembelingkan dan dikerapkan, program transformasi Kerajaan dan Politik digariskan dan dilaksanakan dan kunjungan sayap wanita UMNO/BN diperhebatkan. Keberkesanan `meng`expose’ kecurangan Pakatan Rakyat mesti dipertajamkan. Penulis ada mencadangkan diadakan 2 atau 3 lokasi Rumah Terbuka PM di Pulau Pinang sahaja. Petugas UMNO/BN mesti digerakkan seperti hari mengundi. Petugas petugas mesti berkorban. Mereka pelu membawa pengundi pengundi ke rumah terbuka PM dan bukan untuk bersenang lenang. Pergi rumah ke rumah kawasan tersebut menjemput ke rumah terbuka. Program Janji Ditetapi diteruskan. Banyak janji janji oleh DAP Pulau Pinang yang belum dilaksanakan seperti pemansuhan tol dan pemberian RM6000 seisi keluarga setahun sebagai Bonus Rakyat. Dah 4 tahun memerintah, hapuk pun tidak apa.  seisi keluarga yang berpendapatan kurang RM6000 sebulan
INSAF LAH BANGSA KU. SELAMATKAN MALAYSIA DARI KEHANCURAN.


Ikhlas dari
Nasirwise.blogspot.com

No comments:

Post a Comment