Tuesday 25 February 2014

KEDAH JADIKAN MELAKA `ROLE MODEL’ DIDALAM PELANCONGAN



Tahniah kepada Melaka kerana Datuk Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir, Menteri Besar Kedah Darul Aman berminat melawat dan belajar daripada Melaka. Ini kebanggaan dan kejayaan buat Melaka.

Keduanya sifat terpuji Datuk Seri Mukhriz yang tidak malu mahu belajar daripada orang lain yang lebih berpengalaman dan berjaya di dalam bidang bidang tertentu.

Ketiganya, satu pedoman yang boleh Melaka dan negeri lain pelajari ialah tindakan Datuk Seri Mukhriz yang berpendirian banyak perkara yang boleh dipelajari di dalam negara kita sendiri. Ia bermaksud Kerajaan Negeri wajar belajar atau bertukar tukar pandangan dengan negeri lain untuk membangunkan negeri masing masing. Kedah yang pesat juga industri pelancongan (Langkawi) pun mahu belajar dengan Melaka  di dalam sektor pelancongan termasuklah Melaka River Cruise.

Janganlah berombongan melawat sambil belajar ke luar Negara terlalu kerap. Biasanya ia akan membazirkan wang rakyat dan objektif lawatan sambil belajar menjadi `melancong guna duit rakyat’. Lebih banyak shopping daripada mesyuarat.


Datuk Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir melakukan lawatan kerja 3 hari ke Melaka mulai Isnin 24 Februari 2014.


Selamat Datang YAB ke Bandaraya Melaka.  

No comments:

Post a Comment