Wednesday 26 February 2014

PM LANTIK DS LIOW DAN DR WEE KE KABINET SEBAGAI HADIAH PENGUNDI CINA DI KAJANG



Penulis mencadangkan PM melantik DS Liow Tiong Lai sebagai Menteri Pengangkutan menggantikan Pemangku Menteri Pengangkutan yang di sandang oleh DS Hishamuddin Tun Hussein. Dr Wee Ka Siong boleh dilantik Timbalan Menteri menggantikan Waythamorthy yang meletakkan jawatan baru baru ini.

Lantikan ini wajar dilakukan sempena PRK N25 Kajang ini. Pengumuman ini mungkin memberikan `political viagra’ kepada MCA dan pengundi Cina di Kajang untuk menyokong BN. Pengumuman boleh dibuat sebagai Manifesto BN dan boleh dilaksanakan selepas PRK. Sebaiknya,mungkin selepas pelancaran KLIA2 pada 2 Mei 2014 nanti. Tetapi jika dirasakan perasmian KLIA2 ditanggohkan untuk 6 bulan lagi, lebih baik tanggongjawab di serahkan pada DS Liow Tiong Lai. 

Usul Menerima balik lantikan semula ke jawatan Kerajaan telah diluluskan oleh para perwakilan MCA di dalam Perhimpuan Mesyuarat Luar Biasa baru baru ini.


Jika ditakdirkan Datin Paduka Chew Mei Fun menang di PRK Kajang, PM boleh memikirkan peranan yang boleh Mei Fun lakukan diperingkat Negeri Selangor.


2 comments:

  1. BN dan UMNO ni memang mudah lupo. Apa saja yang kau berikan kepada MCA atau kepada kelompok cIna, semuanya tidak akan merubah sikap dan pandangan mereka terhadap pemimpin Melayu. Janganlah berlebih lebihan..kelak..makan diri. Cina akan membulatkan undi mereka kepada pembangkang. Itu janji mereka.

    ReplyDelete
  2. Kepada seluruh rakyat Malaysia yang dihormati,

    Dengan hormatnya sini, Kami ingin memaklumkan bahawa YIP KUM FOOK(YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) dan anaknya YIP JIUN HANN yang berjalan tugas sebagai lawyer di alamat : NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR JALAN 53, DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR & LOT 3.55, KOMPLEKS DESA BATU 8, JALAN KEPONG 52100 KUALA LUMPUR (YIP JIUN HANN & ASSOCIATES)

    Harap semua rakyat Malaysia mengambil perhatian dan jauhkan orang yang tersebut kerana jangan terkena tipu

    Mereka sangat jahat dan hatinya hitam(kejam), sanggup menipu wang wanita, merosak keluarga orang lain dan sendirinya memakan wang Temple, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, dan berpura-pura merepot ke polis resit hilang.........harap perhatian

    Sekian dimaklumkan,
    Terima Kasih

    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES
    KAMI HANTAR MESEJ INI SEBAB RAMAI ORANG KENA TIPU DAN PEMINTASAN DI KEPONG...HARAP ORANG RAMAI BERJAGA-JAGA DENGAN MEREKA TERSEBUT

    ReplyDelete