Friday 27 December 2013

DATUK AHMAD BERHATI RAKYAT. KENAPA NAK PILIH PARTI LAIN?



Walaupun BN menang tipis di Terengganu di dalam PRU13 yang lalu, BN di bawah MB Datuk Ahmad Said masih terus berkhidmat baik kepada rakyat.

Walaupun marah dengan Menteri Belia dan Sukan dan menarik tajaan LDT2014 pada asalnya, beliau berbaik hati, menarik balik keputusan beliau dan meneruskan penajaan RM2juta nya demi sukan basikal.

Dari segi pentadbiran pula, Terengganu memperkenalkan ikrar di hadapan SPRM dan Mufti. Ia belum di buat di negeri lain. Usaha ini amat baik untuk menghilangkan rasa was was rakyat penyalahangunaan kuasa di kalangan ahli politik dan kakitangan kerajaan.

Sebelum ini penulis bercerita mengenai pembangunan Tasik Kenyir yang diyakini akan menjadi sebuah destini pelancongan yang menarik dan lengkap. Hanya pemimpin yang berwawasan dan komited serta sumber kewangan yang cukup dan diberi keutamaan, Tasik Kenyir berjaya di bangunkan.


MB Terengganu bermurah hati mengumumkan pemberian bantuan mangsa banjir dari RM500 hingga RM1500. Peruntukan RM15 juta telah diperuntukkan untuk mangsa banjir Terengganu. Setakat ini, Johor hanya menambah RM200 daripada RM500 yang diumum PM semasa Perhimpunan Agung UMNO.

MB ini bertukus lumus membantu mangsa banjir di Kemaman, Dungun, Besut dan tempat lain sehinggakan tidak dapat menghadiri Perhimpunan Agung tersebut. Ini lah Kerajaan yang sepatutnya menjadi pilihan rakyat. Rakyat Terengganu jangan terpengaruh dengan cakap cakap orang Lembah Klang yang balik kampong semasa PRU atau Hari Raya Idilfitri mahupun Hari Raya Haji.


Selamat Tahun Baru semoga Malaysia terus bersejahtera.

No comments:

Post a Comment