Tuesday 24 December 2013

ALVIN TAN + VIVIAN LEE MOHON TANGGOH PERBICARAAN KERANA TUNGGU TUNTUTAN COMANGO?.



Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menolak permohonan penanggohan perbicaraan kes `budak dan kekasih jahat’ Alvin Tan dan Vivian Lee yang di dakwa mempersendakan Islam dan Bulan Ramadan. `Budak dan kekasih jahat’ ini sekarang ini cuba mempersendakan undang undang pulak dengan memperlambatkan perbicaraan mereka.

Umat Islam Malaysia khasnya bukan pengundi dan penyokong PAS, DAP dan PKR sedang menunggu `budak dan kekasih jahat’  ini dibicara segera dan `mintak mintak’ di sabitkan kesalahannya seterusnya dipenjarakan dan denda yang berat supaya ia memberi `kesakitan’ seperti mana sakitnya umat Islam.

Kepada Pejabat Peguam Negara, sila ambil perhatian serious dan tindakan segera. Penulis tidak mahu `budak dan kekasih jahat’ ini bersama peguamnya ingin mengikut jejak langkah DS Anwar Ibrahim yang sudah mencipta rekod tidak rasmi dengan Malaysia Book of Records sebagai perbicaraan paling lama dan penanggohan terbanyak kali di Malaysia.

`Budak dan Kekasih jahat’ ini memohon penganggohan perbicaraan tanpa sebab  yang `valid’. Tiada laporan forensik yang sedang ditunggu ataupun kesihatan plantif yang tidak berupaya untuk menghadiri perbicaraan. Tak kan si Vivian Lee `datang bulan’ pun tidak boleh ke Mahkamah? Pihak pendakwa pun tidak memohon tanggoh. Ataupun ingin menunggu keputusan tuntutan COMANGO di Mahkamah Hak Asasi Manusia?.

Kelewatan ini memberi publisiti kepada pasangan dan isu senda agama Islam ini dan mungkin akan menimbulkan simpati di kalangan mereka yang anti Kerajaan. `Market value’ si `budak dan kekasih jahat’ ini akan melambong tinggi. Mereka macam orang politik dan selebreti Hong Kong pulak.

Penulis yakin kes `budak dan kekasih jahat’ ini di taja oleh ibubapa mereka dan di sponsor oleh kumpulan anti islam dan anti Kerajaan. Budak ini tidak ada pekerjaan yang besar gajinya untuk membaiyai kos mahkamah dan guaman yang tinggi.

Kes `budak dan kekasih jahat’ ini nampak sedang dirangka supaya dapat meyaingi kemustahakannya dengan kes Liwat Anwar Ibrahim mahapun  Tuhan Haron mahupun Pencerobohan Lahad Datu.


Penulis mahu melalui tindakan undang undang yang berat ini, maka kuranglah pengeluaran baka `budak dan kekasih jahat’ di Malaysia. Jadikanlah pendakwaan serta merta Kerajaan Singapura keatas para perusuh warga India di Little India, sebagai KPI untuk PDRM, Pejabat Peguam Negara dan Institusi Kehakiman.

1 comment:

  1. harap2 dapat sabitkan dengan kesalahan. kemudian jatuhkan hukuman yang pedih, perit dan menyakitkan kehidupannye.....

    ReplyDelete