Friday 13 September 2013

I RESPECT DATUK CHUA TEE YONG, ANAK PRESIDEN MCA



Pengerusi Biro Professional Muda MCA, Datuk Chua Tee Yong mezahirkan rasa dukacitanya kerana ahli MCA sibok `bergaduh’ dan `berselisih faham’ diantara mereka. Katanya, pengseketaan mereka jelas.

Terbaru, Datuk Chua sedih dengan khabar angin yang bertiup kencang yang beliau dan bapanya, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek ingin menjadikan MCA parti `father and son’. Cerita sedang berkisar yang Datuk Chua akan diangkat ke Timbalan Presiden oleh bapanya.

Atas dasar itu, Datuk Chua Tee Yong membuat keputusan yang beliau tidak akan bertanding apa apa jawatan jika bapanya berhasrat mempertahankan jawatan Presiden MCA buat penggal kedua. Ia dilakukan untuk mengelakkan `ala kronisme’ di dalam MCA seperti mana berlaku di dalam DAP sekarang.

Tahniah Datuk Chua Tee Yong yang berpendirian murni dan penyokong setia MCA dan BN. Inilah semangat anak muda Malaysia yang penulis idamkan.


Sementara itu sedang berlaku perang dingin di antara Presiden dan Timbalan Presiden. Baru baru ini Datuk Seri Liow Tiong Lai dan 14 ahli CC mengesa Presiden dan MCA mengadakan EGM dengan segera. Amat malang sekali MCA kembali ergolak dan secara tidalk langsung menjejaskan BN. Penulis minta kedua dua pihak memikirkan masa hadapan yang cemerlang untuk MCA dan BN.

No comments:

Post a Comment