Saturday 28 September 2013

PENAHANAN DATUK SUHAIMI IBRAHIM. ADA USAHA SABOTAJ SHAHRiZAT KE?



Penulis merasakan penahanan D Suhaimi Ibrahim oleh SPRM kerana kemungkinan penyelewengan projek AIM, ada kaitan dengan hasrat DS Shahrizat mempertahankan jawatan Ketua Wanita UMNO dan juga hasrat D Suhaimi bertanding ahli MT pada pemilihan UMNO tahun ini.

D Suhaimi adalahbekas Setiausaha Politik Menteri Pembangunan Wanita pada ketika itu, DS Shahrizat Abd Jalil. Beliau pernah menjadi Ahli Perlimen BENTA suatu masa dahulu.

Nampak macam ada usaha mengaitkan Menteri Pembangunan Wanita dengan projek AIM. Sebelum ini seperti yang diketahui umum, Ketua Wanita UMNO dikaitkan dengan projek National Feedlot Corporation.

Persoalannya siapa yang ingin mengugat kemenangan DS Shahrizat? Datuk Azalina atau penyokong Azalina tidak mungkin kerana Datuk Azalina menarik diri dari bertanding. Tan Sri Rafifah Aziz? Siapa lagi musuh DS Shahrizat atau D Suhaimi.

Penulis yakin D Suhaimi tidak akan bertanding keahlian beliau dalam MT akibat tindakan SPRM tersebut. SPRM sebenarnya ingin menyoal siasat kes AIM tersebut dan dikatakan D Suhaimi bukan keseorangan.

Kita tunggu dan lihat.

No comments:

Post a Comment